ITIL®

ITIL®, skratka pre Information Technology Infrastructure Library, je súbor osvedčených postupov na riadenie IT služieb, ktorý pomáha organizáciám zvyšovať efektivitu a kvalitu ich IT operácií.

Systém je rozdelený do piatich základných komponentov, vrátane stratégie, dizajnu, prevádzky, transformácie a kontinuálneho zlepšovania služieb. Tieto komponenty spolupracujú na integrácii a koordinácii IT procesov, čím zlepšujú poskytovanie služieb a spokojnosť zákazníkov.

Vďaka svojej prispôsobivosti moderným technologickým trendom si ITIL udržiava svoju relevanciu v dynamicky sa meniacom IT prostredí.

Typy kurzov ITIL

ITIL 4 Foundation  .

Odbornosť

Základný kurz

Bez predchádzajúcej certifikácie

Cena od 800 €

Detail kurzu

Digital and IT Strategy .

Odbornosť

Na realizovanie kurzu je potrebná

certifikácia ITIL 4 Foundation

Cena od 1200 €

Detail kurzu

Create, Deliver and Support

Odbornosť

Na realizovanie kurzu je potrebná

certifikácia ITIL 4 Foundation

Cena od 1.200 €

Detail kurzu

Direct, Plan and Improve

Odbornosť

Na realizovanie kurzu je potrebná

certifikácia ITIL 4 Foundation

Cena od 1.200 €

Detail kurzu

Základné informácie

ITIL bol vyvinutý na konci 80. rokov, keď úroveň IT služieb poskytovaných britskej vláde bola považovaná za nedostatočnú. Úrad vlády pre obchod (OGC), ktorý sa vtedy nazýval Centrálna počítačová a telekomunikačná agentúra (CCTA), mal za úlohu vyvinúť efektívny IT rámec s využitím IT zdrojov v súkromnom sektore britskej vlády. Najstaršia verzia ITIL, GITIM (Government Information Technology Infrastructure Management) bola veľmi odlišná od existujúcej ITIL, ale koncepcia bola dosť podobná, pričom sa obe sústreďovali na služby a poskytovanie.

Vývoj rámca potom pokračoval...

 

1990

Vládne agentúry a veľké spoločnosti v Európe tento rámec rýchlo prijali. Ako sa IT vyvíjalo, tak sa vyvíjal aj ITIL, ktorého popularita rastie v Spojenom kráľovstve, USA a vo zvyšku sveta.

 

2000

CCTA sa zlúčila do OGC a Microsoft vyvinul svoj Microsoft Operations Framework (MOF) pomocou ITIL.

 

2001

Bola vydaná verzia 2 ITIL. Knihy poskytovania služieb a servisná podpora boli premyslené a prepracované do použiteľnejších stručných zväzkov.

 

2007

Bola publikovaná verzia 3 ITIL. Prijala viac prístup k riadeniu služieb z hľadiska životného cyklu a kládla väčší dôraz na obchodnú integráciu IT.

 

2011

ITIL bol aktualizovaný, ale číslo verzie sa nezmenilo, pretože neexistovali žiadne úplne nové koncepty. Cieľom aktualizácie bolo „vyriešiť chyby a nezrovnalosti v texte a diagramoch v celej súprave“.

 

2016

AXELOS (akreditačný orgán ITIL) spustil kvalifikáciu ITIL Practitioner, ktorá predstavila hlavné princípy riadenia IT služieb (ITSM) a vysvetlila, ako tieto princípy súvisia s inými rámcami a metodikami.

 

2019

AXELOS spustil najnovšiu aktualizáciu ITIL 4. Táto verzia rozširuje aktuálny obsah ITIL, aby lepšie odrážala dnešné obchodné a IT prostredie, a zostáva flexibilná, aby sa zabezpečilo, že bude dopĺňať ostatné metodiky.

 

ITIL 4 Certifikačná schéma

 

 

Užitočné dokumenty

Neváhajte a stiahnite si tieto užitočné dokumenty

ITIL často kladené otázky

Postačí mi ďlašej kariéry certifikát ITIL v3 Foundation?

Certifikát ITIL v3 Foundation má uvádzanú neobmedzenú platnosť takže je možné, že vám bude uznaný. Avšak keby ste si chceli urobiť akýkoľvek nadstavbový kurz, budete si musieť najprv urobiť certifikáciu ITIL 4 Foundation.

KONTAKTUJTE NÁS

    Odoslaním formulára súhlasíte so spracúvaním osobných údajov v tomto formulári.